IC İBRAHIM ÇEÇEN VAKFI
IC Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen’in 1986 yılından itibaren planlı bir şekilde gerçekleştirdiği eğitime destek faaliyetleri, 2004 yılında IC İbrahim Çeçen Vakfı’nın kurulması ile kurumsal bir yapıya kavuşmuştur. Vakfın öncelikleri arasında; » Türkiye genelinde ihtiyaç sahibi ve başarılı üniversite öğrencilerine karşılıksız eğitim bursları, » Eğitim kurumları inşa edilmesi, » Kültürel gelişim ve spor projeleri geliştirilmesi, » İhtiyaç sahibi bölgelere sağlık yardımları yer almaktadır. IC Vakfı’nın tüm gelirleri Vakfın ve IC Holding’in kurucusu İbrahim Çeçen ve IC Holding Grup Şirketleri’nin bağışları ile sağlanmaktadır. 18 yılın sonunda eğitim bursu ile desteklenen üniversite öğrencisi gençlerin sayısı 12 bini aşarken, Vakfın 2007 yılında inşa ettiği ve devlete hibe ettiği Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’ne her alanda desteği devam etmektedir.Burs programı dışında Ağrı, Van, Erzincan ve Ankara’da inşa edilen okullarda geleceğin gençleri yetişmektedir. 2022 yılı içerisinde, IC Vakfı tarafından inşası tamamlanan Ağrı Nezahat Çeçen Kız Öğrenci Yurdu T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’na hibe edilmiştir. Mevcutta 400 öğrencim yurtta konaklamaktadır.
Birçok kurum ve STK ile iş birlikleri de yürüten IC Vakfı, imzacısı ve üyesi olduğu Birleşmiş Milletler Küresel Sözleşmesi girişimi vesilesiyle Birleşmiş Milletlerin ülkemizin doğusunda gerçekleştirdiği çalışmalarında da önemli bir paydaş olarak yer almaktadır. IC Vakfı’nın öncelikli konusu ihtiyaç sahibi ve başarılı üniversite öğrencilerine verdiği karşılıksız eğitim burslarıdır. Bugüne kadar eğitim bursu ile desteklenen öğrencilerin sayısı 12 bini aşmıştır. 2021 yılında Vakfın sağladığı tüm burslardan yararlanan üniversite öğrencisi sayısı ise 1.500 kişidir. IC Vakfı’nın önem ve öncelik verdiği diğer bir konu ise bursiyerlerini profesyonel hayata hazırlamaktır. Bursiyerler için girişimcilikten yabancı dil eğitimine, kariyer danışmanlığından ilk yardıma, stres yönetiminden diksiyona kadar birçok alanda kurs, panel, söyleşi, seminerler düzenlenmektedir. Başvuran her bursiyere Erasmus desteği sağlanmaktadır. Diğer taraftan IC Holding’in yönetici ve çalışanları bursiyerlere mentorluk yapmaktadır. Başarılı bursiyerlere, mezuniyetlerinin ardından IC Holding Grup Şirketleri’nde staj ve istihdam imkanları sağlanmaktadır.
BURS KRİTERLERİ ARASINA EKLENEN “TOPLUMA HİZMET İLKESİ” İLE GÜÇLÜ İYİLİK ZİNCİRİ
IC Vakfı, 2021 yılı öğrenim döneminde başlattığı uygulamayla, gençlerin sosyal duyarlılıklarının gelişimiile toplumsal fayda üretme, gönüllülük ve sosyalsorumluluk yetkinliklerine katkı sağlama adına burs şartları arasına “Toplumsal Hizmet” kriterini eklemiştir. Gençlerde “topluma, insanlığa nasıl daha faydalı olabilirim’ duygusunu geliştirmek ve “daha iyi bir dünya için ben de yardımcı olabilirim” fikrini çoğaltmak amaçlı bu uygulama, gençler hayata atıldıklarında eşitlikçi, dayanışmacı, insan odaklı ve toplumsal fayda üreten bireyler olabilmelerine katkı sağlamayı hedeflemektedir. Her bir bursiyerin öğrenim süresi boyunca en az 20 saat
gönüllü hizmeti yaptığı uygulama kapsamında bugüne kadar Türk Kızılayı, Lösev, UÇİM Çocuk İstismarı ile Mücadele Derneği, Yeryüzü Doktorları gibi sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına katılarak destek sağlanmıştır. 2021 yılı içerisinde 12.000 saatlik sosyal hizmet üretilerek sivil toplum gönüllülüğünde örnek bir performansa imza atılmıştır. IC Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen ve IC Holding’in ardından IC Vakfı’nın en büyük destekçi ve gönüllüleri mezun bursiyerleri ve grubun 20 bini aşkın çalışanıdır. Türkiye’nin dört bir yanında düzenlenen maratonlarda koşup bağış toplayarak,bursiyerlere mentorluk yaparak ve Ağrı’da özellikle ilkokul talebelerine maddi-manevi yardımlarda bulunarak destek vermektedirler. Daha çok destek olma talepleri karşısında 2022 yılında, IC Grubu çalışanları ile mezun bursiyerlerin destek ve bağışlarını kolaylaştıracak Online Bağış Sayfası hazırlanmış ve açılmıştır. Bu sayfadan toplanan bağışlarla bursiyer sayısını artırabilmek, daha çok gencin daha rahat şartlarda eğitimlerini sürdürebilmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.